fredag den 24. januar 2020

Stativ til klatreroser

Vi laver mange forskellige plantestativer til både roser, klematis og andre planter der har brug for noget at. Stativ til fx klatreroser, klematis eller slyngplanter.


På sidste års haverejse til England stødte jeg på denne geniale løsning til støtte af klematis, klatreroser mv.

En klatreplante som klematis, kaprifolie eller kamæleonbusk skal også have et stativ for at holde sig oprejst. Hen over årene er der rigtig mange, der har spurgt på 'mine' stativer til. Nye roser i januar og udsalgsfeber - Lige et januarindlæg på en kold.


Gloire de Dijon er en af de få roser, der kan klare sig på en nordvæg.

Og stativer midt i græsplænen virker altid lidt umotiverede og tilfældige. Se vores store rosen afdeling, hvor vi har et stort udvalg af roser i potter.


Derudover sælger vi også rosenbuer, og div. Lad de høje roser vælte ud over hegn og stakitter, og lad dem slynge sig op ad stativer og buer. Haveartikler - Stativ til vækst belysning. Stativ: Et stabilt stativ tilpassset Vækstbelysning-armaturet.


Slyngroser kan du derimod bruge på smalle stativer og lignende, samt samme steder som klatreroser, da deres grene næsten altid er tynde, fine og bøjelige. Der findes utroligt mange bøger om roser, men med hensyn til pasning følger jeg.


Jeg har sat den i et stativ, da den skulle blive 3-meter høj, men efter år.

Her er mit klematis stativ, - jeg ønskede mig egentligt noget - i denne stil. Smukt med den blå clematis på stativet - og sikke en god idé til.


Køb klatreroser online eller afhent i din lokale Plantorama. Altid hurtig og billig levering af alt indenfor klatreroser. På sidste års haverejse til England stødte jeg på denne geniale løsning til støtte af klatreplanterne som klematis, klatreroser mv.


For nogle år siden så jeg i et eksemplar af Idenyt en staudestøtte lavet af pil. Med en klatrerose op ad en pergola, et enkelt stativ eller blot en stolpe får haven en ny dimension med duft og dejlige farver hævet højt. Derfor skal jeg bruge et par stativer de kan klatre op af!


De fleste af mine roser har de beskrevne træespalier at gro op af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.