torsdag den 26. december 2019

Skur i skel regler

Få overblik over regler for små bygninger, udhuse og skure på din grun hvis du. LÆS OGSÅ: Må jeg bygge skur og sætte egen hæk i skel?


Læs mere om, hvilke regler der gælder, hvis man bygger udhus.

Der er mange love og regler, du skal overholde, når du bygger et skur eller en carport. Byggeri i skel eller nærmere skel end meter skal overholde regler om højde og længde. Reglerne for byggeri af garage, carport og udhus handler mest om størrelse og placering på grunden i forhold til hus, vej og naboskel.


Hej Min nabo har lige lavet et højt skur op af hækken, hvilket der for så vidt.

Anbringes en bygning mellem m og m til to modstående skel. Regler for anmeldelsesfritagelse ved opførelse af garager, carporte etc.


Du kan opføre garager, carporte og udhuse m. Jeg har lige købt hus og ser at min nabos haveskur står inde på min. Hvad er reglerne, hvis jeg bygger til en eksisterende garage m. Har du ikke styr på, hvad du må, når du bygger til eller bygger skur, kan du nemt komme til at overtræde nogle regler. Bygningens højde må ikke overstige x afstanden til skel.


En bygning, der placeres meter fra skel, må altså have en højde på x = meter. Det jeg skal havet lavet er et brændeskur og haveredskab skur. Når du vil bygge i eller inden for meters afstand til skel. Carport, garage, overdækket terrasse, drivhus, udhus og skur.


Der er forskellige regler for småbygninger, afhængigt af, hvor stor bygningen er og hvis din. Bygningen skal placeres mindst m fra skel ved énfamiliehuse og m fra skel.


Der er ingen tvivl om at det kan være en større udfordring, at bygge et skur hvis man er. Vær dog også opmærksom på reglerne omkring længde mod skel og.


Du, din håndværker eller tekniske rådgiver er ansvarlige for, at reglerne overholdes. Du må bygge et udhus, et skur, et halvtag eller lignende på højst m².


Hvilke regler gælder, når du skal opføre en småbygning? Vi kalder garage, carport, udhus, skur, drivhus, overdækkede terrasse og lignende.


Hvis du skal bygge garage, carport, udhus, skur, drivhus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.