tirsdag den 8. august 2017

Lysninger i gips

Jeg havde tænkt mig at bruge gips til mine lysninger, men er i tvivl om hvordan der afsluttes mod vinduet. Spartling af MDF-lysning ved gipsvæg - (u)muligt.


Vindues lysninger til tag vinduer - hvordan?

Ny er jeg blevet spurgt et par gange omkring hvordan jeg har lavet lysninger med Wedi plader og Fiber gips. Nye ovenlysvinduer er ofte ensbetydende med nye lysninger.


Er det også tilfældet hjemme hos dig, kan du vælge en klassisk gips-løsning, der fremhæver det.

Vi viser dig hvordan du monterer lysninger til vore plastvinduer korrekt. Hvis du investerer i nye vinduer fra Outline, kan du samtidig bestille ClipOn lysninger, som monteres. Når man skifter sine vinduer, er det altid vigtigt at efterse i hvilket omfang der er isolereret bag ved. HejHvad laves lysninger af: Gips, MDF eller krydsfiner?


Synes ikke jeg får entydigt svar afhængigt af hvem jeg spørger. Hvis du vil snyde kan du lave lysningen af gipsplader, køre et tyndt lag fliselim på pladen, vente til det er let tørt og massere det let med en våd.


Jeg har i ugevis grublet over det forestående arbejde med gips på væggene. Her er vægge, lysning og indbygningscisternen dagen efter.


Med VELUX lysningskit LSG er underlaget hurtigt klar til traditionelt udførte lysninger med gips eller krydsfiner.

Hurtig og enkel opbygning af traditionel lysning. Plads til mm ekstra isolering modvirker kuldebroer. Fagtip Tiden er ofte dyrere end materialerne – når du skal lave lysninger To.


Skal du have lavet nogle specielle vægge eller en speciel lysning i et vindue, - run oval, trapez formet, buet osv, så er du kommet. Til VELUX lysningskit LSG medfølger en let forståelig monteringsvejledning, der hjælper dig godt på vej.


Sammen med lysningskittet hører en illustreret mon. Kviste, stråtagskviste, stråtagskvist, gipsbue, buet gips, tagkviste, kvist, huskvist.


Lysningen omkring vinduer og døre bliver dybere, fordi ydervæggen bliver. Med Velux lysningskit LSG er underlaget hurtigt klar til traditionelt udførte lysninger med gips eller krydsfiner.


LSG, giver endvidere mulighed for en lysning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.